zondag 4 maart 2012

20 van Alphen


Met een goed gevoel zit ik hier op de bank dit verslag te schrijven. Je hebt wel eens dagen dat het lopen niet wil en je hebt wel eens dagen dat het echt lekker gaat en je maar kan blijven gaan.
Vandaag was zo'n dag dat het echt lekker ging, voor de 5e keer in mijn loopcarriere liep ik vandaag de 20 van Alphen (2x de 10 km en 3x de 20 km).


Ik liep de 20 km en het plan voor vandaag was om al mijn kilometers onder de 4:00 min/km te lopen en zodoende nog wat wedstrijd hardheid op te doen. Om 13:30 uur klonk het startschot, ik stond lekker vooraan, net achter de Kenianen,vaderlandse top en de wedstrijdlopers, dus kon ik gelijk een lekker tempo pakken. De eerste kilometer ging in 3:39 min, wel een beetje hard dus liet ik het tempo iets zakken en ging verder in 3:56,3:54,3:55,3:55 min/km, zo kwam ik op het 5 km punt door in 19:19 min. Dit tempo voelde goed en ik begon langzaam aan heel wat wedstrijdlopers in te halen, ondanks het grote deelnemersveld had ik vandaag niet echt een loopmaatje en klaarde ik deze klus alleen. Het was heerlijk loopweer; een graad of 10 en een beetje mieser regen. Ook de honderden hardloopfans langs de kant deden erg hun best om alle lopers klappend en juichend een hart onder de riem te steken.
Bij het 10 kilometer punt liep het nog steeds lekker en kwam ik door in 39:14 min. (19:55 min. 5 km) en ik probeerde iets harder te gaan lopen en dat lukte, bij het 15 kilometer punt kwam ik door in 58:43 min. (19:29 min. 5 km). De laatste 5 kilometer liep ik in 19:11 min. dus finishte ik zeer tevreden in een tijd van 1:17:54 een verbetering met een minuut van mijn pr.
Toen ik net op internet de uitslag bekeek zag ik tot mijn verbazing dat ik 2e geworden was van mijn categorie van de 749 lopers. Ik ben gelijk na het omkleden naar huis gegaan en dus de prijsuitreiking mis gelopen jammer natuurlijk. Ik heb de organisatie gemaild hoe ik alsnog mijn verdiende prijs in mijn bezit kan krijgen (wordt vervolgt).

2 opmerkingen:

  1. Mireille van der Ham04 maart, 2012 22:24

    Trots op jou, schat!! Levi vindt zijn papa ook heel stoer, gewoon even 2e geworden vandaag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erwin super trots op jou
    Goed gedaan.

    Peter en Ria

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!!!