zondag 4 oktober 2015

Langs de Gouwe loop

Vandaag was het tijd voor de volgende test, plaats van handeling "Waddinxveen". Na de Singelloop hard getraind om deze 10 kilometer tot een goed einde te brengen.
De laatste tijd gaat het beter, al is hartslag nog wel aan de hoge kant bij 100% inspanning. Het plan voor vandaag was voluit gaan en kijken waar ik sta.
Er waren veel hardloopkennissen aanwezig, altijd gezellig natuurlijk. Toen het startschot klonk vertrokken we met een sterk deelnemers (185 lopers) veld op dit vernieuwde parcours voor een strijd tegen de klok.
De eerste kilometer ging gemakkelijk in 3:41 min. en ik liep redelijk voorin de wedstrijd. Het tempo zakte na de eerste kilometer al naar 3:47 en de 3e kilometer naar 3:56 min. Ik probeerde een lekker tempo te vinden en het tempo van net boven de 4 minuten voelde goed. Mijn hartslag bleef hoog maar mooi gelijk. Ik kon de 10 kilometer voltooien in dit tempo en ik finishte in 39:36 min. als 13e. Deze race bied perspectief dus ik ben tevreden voor nu!!!!

1 opmerking:

Alvast bedankt voor je reactie!!!