zaterdag 12 maart 2022

Salland Trail

Vandaag stond ik dan voor mijn next level uitdaging, 50 km trail met zo'n 500 hoogte meters.

Met nog 1 marathon te gaan (mijn laatste) om aan de 42 te komen ging ik vandaag dus vast voor de next level, een echte ultra loop. Met mijn gezin vrijdag al afgereisd naar Twente om aldaar te gaan genieten. We zaten in een heerlijk verblijf redelijk in de buurt van de plek waar het vandaag allemaal stond te gebeuren. Een beetje spannend vond ik het wel maar probeerde te vertrouwen om m'n loop ervaringen uit de marathons. Het was zaak niet te hard te willen dan zou het goedkomen dacht ik. Zo gezegd zo gedaan na wat loopmaten uitgezwaaid te hebben die de 80 km gingen lopen (afhankelijk was dit ook mijn plan maar dit viel in het water na een kort maar heftig corona ziekbed) stond ik zelf aan de start van deze mooie uitdaging.


Na het startschot ging we met zo'n 300 lopers op pad door een prachtig en afwisselend gebied met wat kleine heuveltjes erin. Toen ik eenmaal in het ritme kwam kon ik lekker hobbelen opeen tempo van zo rond de 5:20 min/km. Ik probeerde niet te veel op het tempo te letten maar vooral een ontspannen gevoel te houden. Voor mijn vrouw en kinderen had ik een schema gemaakt met punten waar ik langs kwam en daar stopte ik even om wat te eten en te drinken, dat ging 3 keer goed. Ik hobbelde lekker voort soms even achter een groepje aan soms een poosje alleen. Bij het 36 kilometer punt lipe het helaas mis en werd ik de verkeerde kant opgestuurd door een verkeerregellaar en miste ik dus een lus (en mijn vrouw en kinderen) van 6 kilometer. Ik besefte me dit na een kilometer of 40 toen ik merkte dat ik weer vlak bij de finish kwam. Ik besloot iets terug te lopen en op de parkeerplaats van attractiepark Hellendoorn 6 km rondje te gaan lopen om zo weer de gemiste kilometers goed te maken. Het werd zwaarder en zwaarder en soms moest ik wat korte stukken wandelen om even de druk van de benen te halen. De laatste 4 kilometer weer het parkoers op richting finish waar mijn supporters inmiddels gelukkig ook al stonden en mijn kinderen de laatste 100 meter mee rende. Trots en voldaan voltooide ik mijn eerste ultra in 4 uur en 50 minuten. Het hele gebeuren was bij een zwembad dus uiteraard moest er even een duik genomen worden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Alvast bedankt voor je reactie!!!