woensdag 2 juli 2014

Midzomeravondloop


Na alle drukte rond de prima verlopen Haastrechtloop was het nodig tijd om zelf weer eens een lekker wedstrijdje te lopen.
Het werd op deze mooie zomeravond (18 graden Celsius) met een klein windje een wedstrijdje in Bleiswijk. Een wedstrijd die ik al vaker gelopen heb over 15 km, genaamd de Midzomeravondloop.
Om 18:15 uur reisde ik met trainingsmaat Tijn en hardloopkennis Matthijs richting Bleiswijk.
Nadat we ons ingeschreven en omgekleed hadden keken we even bij de kinderloop en de start van de 5 km loop.
We liepen ons lekker wat warm en spoedde ons naar de start. Het was redelijk (361 lopers) druk maar we konden lekker vooraan staan bij de start. Om 19:45 uur precies klonk het startschot en gingen we op pad voor deze 15 km door de mooie natuur van recreatiegebied de Rottemeren.
Het plan voor vandaag was een tempo van 3:50 min/km te lopen samen met Tijn om zo een nieuw pr te vestigen.
Dus het was zaak niet te hard te starten en dat lukte ook, 1e kilometer 3:52 min/km. Matthijs kwam ook heel dapper naast ons lopen om te proberen de eerste 5 kilometer dit tempo te volgen, (Matthijs is beginnend loper).
Met z'n drieën liepen we een lekker tempo van +- 3:52 min/km, dit tempo voelde goed.
Bij het 5 kilometer punt hield Matthijs het voor gezien en liep de race rustig uit, hij finishte uiteindelijk in een tijd van 1:11:39.
Na een kilometer of 7 kreeg Tijn het wat zwaarder ik probeerde hem op te peppen maar het tempo werd hem te machtig. Ik dacht bij hem te blijven maar deze kilometer was de langzaamste, het tempo zakte naar 4:00 min/km. Ik besloot alleen verder te gaan en het tempo er weer op te gooien dit lukte nog goed, ik ging op jacht naar een groepje voor me. Ik kwam steeds dichter bij maar aanpikken kon ik net niet. Ik kon een lekker tempo blijven lopen maar had graag iets harder gewild. Uiteindelijk finishte ik in 0:58:19 als 4e in mijn categorie met een gemiddeld tempo van 3:54 min/km.was ik voor vandaag redelijk tevreden.
De komende tijd ga ik de trainingsarbeid wat opvoeren om zo weer eens een aanval te doen op een van mijn pr's.
Tijn maakte overigens een prima debuut op de 15 km, hij liep een tijd van 1:00:40.

2 opmerkingen:

  1. Een mooi begin Erwin, nu lekker trainen en dan weer voor een p.r. gaan.
    We verwachten niet anders van je , Pa en ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een mooie loop mag je trots op zijn

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!!!