donderdag 31 juli 2014

26e Polderloop



Voor de derde keer in mijn carrière (2007, 2013) liep ik vandaag de Polderloop in De Kwakel.
Altijd leuk ff lekker een wedstrijdje lopen in de vakantie maar ook moeilijk want de benen zitten in de vakantiemodus en ik ben aan het trainen voor de Vrede's marathon in Den Haag.
De laatste tijd voelen mijn benen wat zwaar dus had ik weinig vertrouwen voor vandaag, toch was het plan om voluit te gaan en een mooie tijd neer te zetten.
Het was aardig loopweer; een graad of 22 en een klein briesje.
Ik liep me goed warm en sprak wat met wat hardloopkennissen. Om 20:00 uur klonk het startschot en vertrokken we met een sterk deelnemersveld van 448 lopers voor twee rondjes; één van 4 en één van 6 kilometer.
Ik probeerde niet te snel te starten maar dat lukte slecht, eerste kilometer 3:36 min.
Na 3:47, 3:49 en 3:47 min/km zonder veel moeite begon het vertrouwen te komen.
Na 5 kilometer (18:51 min.) kon ik aanpikken bij 2 mannen die een lekker tempo liepen. Toen met nog een kilometer of 3 te gaan de eerste vrouw langs zij kwam pikte ik bij haar aan. De laatste kilometer perste ik er nog een lange sprint uit (3:38 min.) en raakte haar nog kwijt. Ik finishte in 37:51 min. als 26e overall. Na de finish moest ik even flink bijkomen maar was redelijk snel weer hersteld. Met mijn tijd ben ik redelijk tevreden, het biedt weer perspectief voor de komende 10 kilometers.

1 opmerking:

  1. Matthijs van de Wetering06 augustus, 2014 21:47

    Goed bezig! Succes met kilometers maken voor de Den Haag Marathon.

    BeantwoordenVerwijderen

Alvast bedankt voor je reactie!!!