donderdag 14 augustus 2014

Dorpsloop

Na de prima tijd in De Kwakel ging ik vandaag vol vertrouwen naar Wilnis om weer een 10 km te lopen. Na een zwaar marathon-trainingsweekend had ik wat dagen rust genomen om vandaag goed voor de dag te komen.
Het plan was om vandaag een lage 37er te lopen, dus iets harder als in De Kwakel.
Het weer was prima vanavond, een graad of 18 en zo goed als geen wind.
Dit parcours vond ik maar niks; het was 5 kilometer lopen, keren en dezelfde weg terug. Het enige leuke hieraan is dat je iedereen op de terugweg weer tegenkomt (als je voorop loopt tenminste).
Om 19:00 uur klonk het startschot en vertrokken we met 138 lopers van het vakantiefeestterrein in Wilnis.
De eerste kilometer ging als in De Kwakel in 3:36 min. 3 man ging er als een speer vandoor met de 4e loper net voor me ging ik kilometer 2 in.
Ik ging me focussen op de loper voor me en probeerde het gat langzaam dicht te lopen. Na 3:46 min. op km 2 zakte het tempo en liep ik km 3,4 en 5 in 3:50 min. en bij het keerpunt was het gat al aardig groot.
Ik knokte om het tempo hoog te houden maar het zakte naar net onder de 4 min/km. Ik kon mijn 5e plaats overall wel vasthouden en finishte uiteindelijk net voor de eerste dame in 38:18 min.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Alvast bedankt voor je reactie!!!