zondag 24 augustus 2014

Nazomerloop



Op mijn laatste vakantiedag werd er ook nog ff een wedstrijd gelopen, dit keer was de Nazomerloop in Schoonhoven het decore voor een 10 kilometer. Samen met loopmaat Tijn ging ik richting Schoonhoven. Het was vandaag prima loopweer, een graad of 18 en weinig wind. Het plan voor vandaag was weer voluit gaan en proberen een lage 37er te lopen. Na een rustige warmingup op de atletiekbaan werd er om 12:30 uur gestart met eerst 2 ronden op de baan en vervolgens de weg op. Bij het verlaten van de baan kon ik aansluiten bij de nummer 2 met Tijn net achter ons. De illusie om de nummer 1 nog in te halen vervloog snel want hardloopkennis Michael Woerden ging er als een speer vandoor. Samen met mijn medeloper liep ik vervolgens 3:40, 3:52, 3:49 min/km over het wat lastige parcours dat uit 3 ronden bestond en veelal over ongelijke klinkerstraten liep. Ik hoopte dat Tijn aan kon sluiten bij ons om zo de nummer 2 en 3 te worden. M'n medeloper meldde dat het wel lekker ging zo, ik knikte en zei ja maar had wel moeite want m'n ademhaling wilde niet erg en zat erg hoog. Er volgde wat mindere kilometers, zelfs 1 van net boven de 4:00 min/km. Omdat ik er op deze manier weinig vertrouwen in had dat er nog een eindsprint inzat probeerde ik het tempo van m'n medeloper wat te laten zakken om wat bij te komen. Met het ingaan van km 9 ging het tempo flink omhoog en spurten we richting atletiekbaan, met nog 200 meter te gaan kon ik nog eens aanzetten om met 2 seconden voorsprong 2e te worden. Mijn tijd (0:37:52) was enigszins teleurstellend maar meer zat er vandaag niet in. Tijn werd nog ingehaald door hardloopkennis Richard Groenendijk en eindigde als 5e. Het was een gezellige loop waar 46 lopers aan meededen. We keerde huiswaarts met een welverdiend bosje bloemen voor m'n 2e plaats.

1 opmerking:

Alvast bedankt voor je reactie!!!