woensdag 27 augustus 2014

Ronde van West



Voor het 4e jaar achtereen reisde ik vanavond naar Capelle aan den IJssel om de "Ronde van West" te lopen. Dit keer ging loopmaat Tijn ook mee om deze 10 kilometer te lopen. Het doel van vanavond was natuurlijk weer een 37er lopen en het liefst een lage.
We waren lekker op tijd ter plaatse dus keken eerst ff bij de 5 kilometer loop, mooi om te zien al die verschillende loopstijlen. 
Nadat we wat warmgelopen hadden gingen we om 20:00 uur onder prima weersomstandigheden (15 graden, droog en bijna windstil) van start met 296 lopers. Een aantal lopers gingen er als een speer vandoor, ik kon in 6e positie volgen. En met Tijn net achter me liep ik de eerste kilometer lekker snel; 3:33 min. Het tempo zakte in km 2 (3:44 min/km) iets, maar ik kon aansluiten bij de nr 5 in de wedstrijd. Met deze jongen liep ik niet erg lekker, want hij wisselde veel van tempo. Ik probeerde mijn eigen tempo te lopen. In mijn langzaamste kilometer (3:57 min/km), dat was een lange stuk valsplat omhoog, moest hij passen en vervolgde ik de strijd tegen de klok alleen. 
Alleen kon ik prima een tempo van rond de 3:50 min/km blijven lopen en kon mijn 5e plek vast houden. Ik finishte in een tijd van 37:25 min. redelijk tevreden. Tijn kon zijn race als 9e afronden en liep zelfs een pr. (38:21 min.). Met de marathon in zicht ga ik nu weer aan de slag met wat duurtraining. 

1 opmerking:

Alvast bedankt voor je reactie!!!